marți, 11 septembrie 2012

Ce bancă să aleg ?


     De bunavoie si nesilit de nimeni, iei in casatorie pe...? Oare, formularul de deschidere a unui cont curent, la o banca oarecare, cu nenumaratele drepturi si obligatii, nu aduce putin cu dilema de mai sus? Nu dureaza relatia aceasta ani si ani, si, nu ajungem sa ne cunoastem reciproc, cu bune si rele, si, nu muncim impreuna unii alaturi de altii? Vad zambetul tau aprobator si am curajul sa merg mai departe. Si, daca este asa, nu e mai bine,
atunci, sa punem si mintea la treaba si sa facem o alegere chibzuita?

        Regulile bancare sunt aceleasi, iar despre ce poate face o banca, am mai vorbit. Totusi, ,fiecare banca are forma, culoarea si eticheta care o fac unica. In laboratoarele proprii, din centrala fiecarei banci, se croieste un tipar anume, care ii da identitate, si, care, o face altfel fata de suratele sale; tot acolo, se construieste un profil al clientului, pe care, banca, si-l doreste cel mai tare si mai tare. Clientul, de  asemenea ,are nevoi specifice, personale sau de afaceri, si lista lui scurta cu cateva  banci, dintre care va alege. La intersectia dintre cele doua  asteptari, se afla relatiile bancare reusite.


          Asadar, ce trebuie sa am in vedere, atunci cand spun  DA intr-o astfel de relatie ?
  • ce imi doresc cel mai mult -sa economisesc bani ,sa obtin un credit, sau sa fac tot felul de operatiuni; in functie de acest lucru, ma interesez care sunt taxele si comisioanele practicate.
  • pachetul de produse si servicii oferite de banca, si, mai ales, cel de acces al conturilor la distanta( internet  banking sau mobile banking).
  • daca banca are o retea de agentii si bancomate suficient de dezvoltata, care sa acopere toate punctele mele de lucru din tara.
  • notorietatea bancii, care tine de efortul de a se face cunoscuta, dar, si de numarul de clienti.
  • cat de bine as comunica cu oamenii bancii; ma gandesc, nu doar la farmecul consilierei de credite, cat, mai ales, la talentul ei de a-mi recomanda ceea ce mi se potriveste 
  • cat de  flexibila este banca, si, deschisa sa construiasca  o relatie de durata cu mine.
           Si, nu in ultimul rand, pot spune de mai multe ori DA !

      multumesc

2 comentarii:

  1. Să fie oare mai mult silit? :) Atât căsătoria, cât şi Banca sunt două instituţii guvernate de legi seculare şi extrem de stricte:
    - Soţia: Fănică, azi e ziua de dus gunoiul şi de scuturat covorul din sufragerie!
    - Banca: Domnule, nu contest dorinţa dvstră de a achiziţiona un yacht, vă împiedică doar vârsta de 80 de ..anişori

    Dincolo de glumă, remarc în articol un aspect pe care, personal îl omisesem până acum, anume, 'eticheta' băncii. Cel care are nevoie de un credit, în opinia mea de până acum, nu ar fi trebuit să se orienteze decât..geografic, în a găsi cea mai apropiată bancă, a înşira acolo doleanţele şi împreuna cu funcţionara de acolo să înceapă a analiza / negocia condiţiile contractului. Deşi la prima vedere băncile ar funcţiona după aceleaşi principii, mereu vor exista, cred, diferenţe mari (calcul comisioane, % dobândă, etc). Pe lângă asta, nu-i exclus ca şi profilul clientelei să fie de un anumit tipar, deşi ar suna uşor discriminatoriu, dar,business is business !
    În sensul ăsta, mă întreb cum ar fi primit un client-ateu la Banca Religiilor! Probabil că i s-ar acorda un împrumut cu o dobânda de 100% - Deh, maică, mataluţă, ateu fiind, Dumnezeu te iubeşte cu totul, în 100 la 100 procente :)
    Sau, Volksbank, care acordă credite numai domnişoarelor iubitoare de natură şi de alte jucăuşe descoperiri.. (vezi reclama)
    Fireşte că am glumit în cele două exemple, dar într-un mod serios îmi pun problema dacă nu cumva Banca, e asemenea personajului acela din mitologia greacă - Procust cu al lui pat? Dacă nu te incadrezi în cerinţele lor, te vor 'lungi', până când, fie vei corespunde, fie vei renunţa; dacă în schimb pretenţiile tale sunt prea 'lungi' faţă de oferta Băncii, te vei trezi cu ele retezate, după şablon.
    De aceea, salut articolul tău şi aştept cu nerăbdare să ne divulgi dimensiunile fiecărui 'pat procustian' ale celor mai cunoscute bănci.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt convinsa ca majoritatea clientilor nu analizeaza intotdeauna cu atentie ofertele bancilor inainte de a apela la produsele acestora , motivul principal fiind acela ca sunt presati de timp (prefera sa se opreasca la prima banca ce le poate acorda ceea ce doresc cat mai rapid, netinand cont de costuri). Un alt motiv ar fi acela ca nu inteleg pe deplin la ce costuri s-ar rezuma pe total acel produs ( are destule dobanzi,taxe, comisioane lunare/anuale sau mai stiu eu la ce alte intervale de timp,fixe sau variabile, astfel incat e destul de greu sa fii in stare tu, ca si client , fara ajutorul lucratorului bancar, sa reusesti sa faci aceste calcule). De aceea consider ca este binevenita o familiarizare a clientului cu produsele bancare si cunoasterea costurilor posibile ale acestora si intelegerea modului lor de calcul. Foarte bune recomandarile,asteptam cu interes urmatoarele articole!

    RăspundețiȘtergere